تور سیاحتی بندر چابهار

تور سیاحتی بندر چابهار

بندر چابهار (چاه بهار، چهار بهار) یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است . این بندر از شمال با بمپور، سرباز و راسک، از جنوب با دریای عمان، از شرق با پاکستان و از غرب با بندر جاسک و میناب همسایه است. از آنجا که بندر چابهار نزدیک‌ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به آب‌های آزاد است، اهمیت زیادی دارد و یکی از پر رونق‌ترین بنادر کشورمان می‌باشد. با توجه به این اهمیت، جااینجاس در مقاله حاضر شما را بیشتر با این بندر زیبا آشنا می کند.

تاریخچه بندر چابهار

اطلاعات دقیقی در مورد پیشینه شهرنشینی این بندر در دست نیست؛ اما شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که چاه بهار از دیرباز حائز اهمیت بوده است. بر اساس اسناد تاریخی در سال 1270 هجری قمری ابراهیم خان بهزادی بمی از سوی دولت قاجار به حکومت بمپور منصوب شد. وی در زمان حکمرانی به بمپور توانست بلوچستان را جزئی از خاک ایران کند.

در سال 1281 هجری قمری، ابراهیم خان مرز ایران را تا نزدیکی چابهار و گواتر گسترش داد، اما چابهار همچنان تحت تسلط اعراب باقی ماند. سرانجام در سال 1289 دولت مرکزی ایران مداخله کرد و حکمران بمپور توانست چابهار را به تصرف درآورد؛ از آن زمان تاکنون چابهار جزئی از خاک کشورمان است.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *