آبشار کمردوغ

آبشار کمردوغ

آبشار کمردوغ، جاذبه‌ای طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با ارتفاعی نزدیک به 100 متر، به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران شناخته می‌شود. این آبشار با عرض بیش از 60 متر در میان تنگه‌ای زیبا قرار دارد و چشم‌اندازی دیدنی را پیش روی‌تان می‌گذارد. در این فضا آنچه که به گوش می‌رسد ترکیبی از سکوت و صدای ریزش قطره‌های آب از روی جلبک‌هاست. آب این آبشار از چشمه‌های متعددی در ضلع شرقی کوه‌های قلعه رئیسی می‌آید. این آب، نمکی و شور است و یکی از نوادر طبیعت کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود چرا که در مناطق کوهستانی این استان چشمه‌های نمکی به ندرت به چشم می‌خورند.

آبشار کمردوغ هفتمین آبشار بلند ایران است. این آبشار به عنوان یک جاذبه طبیعی در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تصاویر بینظیر این آبشار نشان دهنده شکوه و عظمت آن است. آب در عرضی وسیع از روی صخره ها پایین می ریزد. قطرات آب در نور خورشید رنگین کمانی زیبا درست می کنند. اگر باد بیاید می توان ریزش قطرات آب را روی صورت خود احساس کرد. کمردوغ از دو واژه کمر که در اصطلاح معنی به دیوار سخت و صاف گفته می شود و دوغ به جهت شباهت آب این آبشار به دوغ تشکیل شده است.
برای رسیدن به این آبشار باید اندکی از بین تنگه ای زیبا پیاده روی کنید. مطمئن باشید که این پیاده روی برای شما جذاب و مفرح است. در طول مسیر سوژه ها و مناظر فوق العاده ای برای عکاسی از طبیعت و یا از خود پیدا خواهید کرد. جالب است بدانید که در اطراف این آبشار پرستوهایی نیز در حال پرواز مشاهده می کنید. این پرستوها در میان سنگ های اطراف آبشار کمردوغ لانه دارند.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *