درياچه كوه گل

درياچه كوه گل

منطقه زیبا گردشگری دریاچه «کوه گل» سی سخت که در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی سخت و ۴۴ کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.
وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر در این مکان می باشد که در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکو سازی، زیرساخته ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته است و هر ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران از داخل و خارج از کشور است. در «کوه گل» سی سخت سوئیت‌ها، کمپینگ، اردوگاه، سکو و آلاچیق هایی احداث و اصلاح جاده دسترسی این منطقه در حال انجام است.
 
در اطراف این دریاچه گیاهانی همچون قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه‌ی کوهی می‌روید و رنگ و بوی خاصی به این منطقه می‌بخشد. همانطور که از نام این مکان پیدا است، اینجا پر از گل‌های زیبا و رنگ به رنگ است که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. در سفر به تنگ کوه گل، بازدید از دشت لاله‌های واژگون را از دست ندهید.
 

از شهر سی سخت بیشتر بدانیم

شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد و در دامنه ی کوه دنا است، کوهی که بلندترین کوه رشته زاگرس است جایی که به آن لقب پایتخت طبیعت ایران را داده اند. راه رسیدن به شهر سی سخت هم از شهر سمیرم در اصفهان وهم از یاسوج امکان پذیر است. طبیعت سی سخت تعداد زیادی چشمه را هم شامل می شودچشمه هایی مثل چشمه میشی که بزرگ ترین و پر آب ترین چمشه ی این شهر است،  در جایی به نام گردنه بیژن قرار دارد. چشمه سرد هم از دیگر چشمه های آن است که در همان منطقه ی کوه گل قرار دارد.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *